Tu jesteś:

Blog firmowy Trustnet

Marketing polityczny – dlaczego warto być obecnym w Internecie?

Marketing polityczny – dlaczego warto być obecnym w Internecie?

Na przestrzeni października i listopada odpowiadaliśmy za obsługę techniczną portalu wyborywczestochowie.com. Zebrano 85 wypełnionych formularzy od kandydatów na Radnych Miasta Częstochowy i 16 ankiet od kandydujących do Sejmiku Wojewódzkiego w okręgu szóstym. W międzyczasie musieliśmy korygować wyniki sondażu dostępnego na stronie i zabezpieczyć przed masowymi „klikaczami” – nastąpił wzrost dla jednego z kandydatów w ciągu bardzo krótkiego czasu. Oddano prawie […]

Autor: 15 grudnia 2014 więcej
Aktywacja modułu e-commerce w Google Analytics

Aktywacja modułu e-commerce w Google Analytics

Od klientów, korzystających z naszego autorskiego systemu sklepowego, dostajemy pytania dotyczące instalacji kodu śledzącego konwersję e-commerce w Google Analytics. Bez jego aktywacji statystyki ruchu są niepełne. Bez włączonego modułu poznamy odwiedzane podstrony czy poszukiwane rzeczy przez internautów, którzy odwiedzili nasz sklep, ale w statystykach zabraknie danych dotyczących przychodów. To główna cecha integracji Analitycs w modelu e-commerce. Odpowiednia zmiana rodzaju usługi […]

Autor: 11 grudnia 2014 więcej
Ceny internetu w Europie Zachodniej

Ceny internetu w Europie Zachodniej

Nasz dział sieciowy przygotował przegląd pakietów internetowych w Europie Zachodniej. Pod uwagę wzięto największych w danym kraju providerów. Zestawiono standardowe oferty typu „lite” i „basic”, gdzie targetem jest stereotypowa rodzina, nie wykorzystująca całego potencjału sieciowego. Sprawdziliśmy Beneluks, Skandynawię i pozostały Zachód. Odnaleźliśmy 39 propozycji podłączenia do internetu. Część dostawców nie podaje prędkości przesyłu danych, ograniczając się do podania standardu telekomunikacyjnego. […]

Autor: 5 grudnia 2014 więcej
Nowy wyróżnik dla Google – „wersja mobilna”

Nowy wyróżnik dla Google – „wersja mobilna”

Od 18 listopada w wynikach wyszukiwania widoczna jest informacja o dopasowaniu wyglądu strony dla urządzeń mobilnych. W przeciągu najbliższych tygodni zmiana będzie wdrażana we wszystkich wersjach językowych Google. Etykietka „przyjaznej strony” dla naszych smartfonów oznacza koniec spotkań z drobnym tekstem, linkami pisanymi zbyt małą czcionką i przewijaniem w bok, by móc przeczytać całą treść. Nowa opcja pozwoli użytkownikom na wybór […]

Autor: 4 grudnia 2014 więcej
Ściema na Facebooku, czyli scamming i łańcuszki

Ściema na Facebooku, czyli scamming i łańcuszki

W 2015 roku Facebook wprowadzi kilka zmian. Aktualizacje dotyczą prywatności i części funkcjonalności usług. Umożliwią również zarządzanie reklamami, które wyświetlają się dla użytkownika. Mimo przystępnej kampanii informacyjnej (specjalny serwis), na wielu profilach zaczęły się pojawiać „oświadczenia”, mające rzekomo zapewniać prawa autorskie do umieszczanych treści. Uprzedzamy z góry – nie mają żadnego znaczenia dla Facebooka. Jest to typowy łańcuszek udający pseudo-prawny […]

Autor: 27 listopada 2014 więcej
Google wycina SWL-e

Google wycina SWL-e

Aktualny rok jest przełomem w dziedzinie wyszukiwania organicznego w Google. Przez ten czas doczekaliśmy się trzech kluczowych zmian w algorytmach ustalających pozycję stron w wynikach wyszukiwania. Trzecią aktualizację dostało Google Top Heavy i Google Pingwin, a Google Panda ma już w nazwie „4.1”. Wymusza to na pozycjonerach daleko idącą ostrożność w podejmowanych działaniach SEO. Błędy w tym temacie są bezwzględnie […]

Autor: 25 listopada 2014 więcej
Znalezione w kodzie #4 – ktoś był ciekawy, co jest w…

Znalezione w kodzie #4 – ktoś był ciekawy, co jest w…

Nawiązujemy do naszego pierwszego zdjęcia z cyklu „Znalezione w kodzie”. Ktoś był ciekawy, co jest w (za przeproszeniem) „dupie”? Przygotowaliśmy kilkadziesiąt cytatów tego, co może znaleźć się w kodzie stron internetowych. Wiele z cytatów pochodzi ze stron, które dostaliśmy od naszych Klientów do przebudowy. Jak będzie można zobaczyć, część z nich zawiera dziwne wstawki, o których pewnie ich właściciele nie […]

Autor: 10 listopada 2014 więcej
Google zaleca kłódkę, czyli strona z HTTPS

Google zaleca kłódkę, czyli strona z HTTPS

Część z was mogła w ostatnim czasie dostać na skrzynkę mailową newslettery od firm hostingowych, gdzie głównym elementem „oferty” były certyfikaty SSL. To echo działań Googla z końca wakacji, gdy na oficjalnym blogu ogłoszono decyzję o premiowaniu w wynikach wyszukiwania stron z protokołem HTTPS. Firmy zajmujące się hostingiem i domenami wyczuły koniunkturę, rozsyłając maile z wizjami szybkiego skoku w pozycjach […]

Autor: 7 listopada 2014 więcej
Ustandaryzowane HTML5

Ustandaryzowane HTML5

28 października W3C (World Wide Web Consortium) nadgoniła rzeczywistość. Organizacja w swoim komunikacie ogłosiła zakończenie prac nad standardem HTML5 i zarekomendowała jego wykorzystywanie przez deweloperów. Ich reakcję daje się opisać krótkim „dopiero teraz?”. Opieszałość to jeden z głównych zarzutów wobec instytucji, która zajmuje się normami w kwestii tworzenia stron i ich wyglądu (XTML i CSS). Dla wielu twórców stron (W3C […]

Autor: 3 listopada 2014 więcej
Prawidłowe zwyczaje optymalizacji TITLE TAG

Prawidłowe zwyczaje optymalizacji TITLE TAG

TITLE czyli tytuł strony to obok treści najważniejszy element strony publikowanej w Internecie. W jaki sposób prawidłowo podejść do tematu i odpowiednio wykonać TITLE do dokumentu html oraz jakie najczęściej popełnia się błędy? Dużą liczbę informacji postaram się przedstawić właśnie w tym artykule. Będzie to trochę szczegółowych informacji oraz praktycznych porad co konkretnie robić. Ze względu na to że na polskim rynku wyszukiwarek zdecydowanie króluje Google – informacje tutaj zawarte będą tyczyć przede wszystkim tego medium. Choć jak się może okazać jeśli tytuły będą wykonane wzorowo to inne wyszukiwarki też będą dobrze odbierać twój portal.

Autor: 30 października 2014 więcej