Tu jesteś:

Blog firmowy Trustnet

Sprawdź, kto Cię pozycjonuje, czyli krótki tekst pisany ku przestrodze

Pozycjonowanie – czy trzeba działać etycznie ?

Pozycjonowanie to ciężki kawałek chleba; czasem wypracowanie pożądanych efektów zajmuje długie miesiące, a algorytmy Google bywają bardziej zmienne niż tuzin kobiecych charakterów razem wziętych. Jak ciężko by jednak nie było, nic nie usprawiedliwia nieetycznego zachowania firm zajmujących się branżą SEO. A z takim właśnie zachowaniem zetknęliśmy się całkiem niedawno.

Sprawa pewnej wizytówki Google

Jakiś czas temu zatelefonował do nas Klient z dość nietypowym problemem dotyczącym jego wizytówki Google. Na wizytówce widniał adres siedziby firmy Klienta, ale numer telefonu i adres witryny www należały już do kogoś innego.

Co ciekawe, Klient zadzwonił pod numer, który widniał na „jego” wizytówce Google, i dodzwonił się… do firmy konkurencyjnej. Jak już pewnie się domyślacie, strona internetowa z wizytówki Google również należała do wspomnianej firmy konkurencyjnej.

Spróbujmy to zobrazować: wyobraźcie sobie, że chcecie kupić łóżko do sypialni. Znajomy polecił Wam stolarza z Częstochowy mającego swój warsztat przy ulicy XYZ. Szukacie namiarów na tegoż stolarza w Google. I trach! Jest! Adres się zgadza, profesja również, nic tylko dzwonić i zamawiać. Sęk w tym, że wykręcając wskazany numer, dodzwaniacie się do stolarza, ale z zupełnie innego końca miasta. Innymi słowy: stolarz Y podpiął się pod renomę stolarza X.

Tyle tylko, że w przypadku naszego Klienta, to nie jego konkurencja podjęła tak nieetyczne działania, ale firma pozycjonująca, z którą Klient współpracował jakiś czas temu. Okazało się bowiem, że firma ta stworzyła dla naszego Klienta wizytówkę Google, za którą on rozliczał się w formie abonamentu. Kiedy przestał ów abonament opłacać, firma pozycjonująca nie usunęła wizytówki, lecz umieściła w niej dane kontaktowe firmy konkurencyjnej, przy czym wszystkie inne dane zostały takie jak były wcześniej, przede wszystkim z adresem (!).

Interwencja

Zainterweniowaliśmy. Znaleźliśmy kontakt do firmy pozycjonującej odpowiadającej za tę wizytówkę. Nasza interwencja przyniosła skutek: adres firmy naszego Klienta został usunięty z wizytówki.

Rezultat interwencji

Co ciekawe na miejsce danych naszego Klienta pojawił się … inny adres i bynajmniej nie należał do firmy aktualnie opłacającej wizytówkę (czyli tej, której telefon i strona internetowa widnieje na wizytówce Google). Problem został zdjęty z barków naszego Klienta i natychmiast przeniesiony na barki kogoś innego. Bo nowy adres na wizytówce jest adresem firmy tej samej branży z ulicy obok. Ciekawe kiedy na nowa firma, która sponsoruje swoją renomą inną firmę się zorientuje … 

Ale czego można się spodziewać po firmie pozycjonerskiej, której pracownicy widnieją na swojej stronie jako „Andrzej S.”, „Adam M.”, „Janusz Z.”

nieetyczne pozycjonowanie

Autor: 23 czerwca 2017