Czy jest Adwords i dlaczego warto przyjrzeć mu się bliżej ?

Nowa strona internetowa lub ta, która nie jest widoczna w Internecie może bardzo szybko przynosić zyski i być widoczna w Google.

Z pomocą przychodzi Google Adwords - płatna reklama w najpopularniejszej polskiej wyszukiwarce internetowej.

Google Adwords umożliwia pozycjonowanie serwisu/ portalu na dowolne słowa kluczowe, w wielu miejscach: samo Google i sieci partnerskie (portale i strony nawiązujące tematycznie do promowanej witryny www/sklepu internetowego).

Reklamy mogą być tekstowe lub graficzne.

Jak to dokładnie działa ?

1) wpisujemy w wyszukiwarce Google „wanny dla niepełnosprawnych”

Jak widać na zdjęciu poniżej pokazują się adresy stron /portali odpowiadające wpisanej przez nas frazie „zarządzanie i inżynieria produkcji”. Pod wpisaną frazą znajdują się zaindeksowane przez Google linki w wynikach organicznych.

Na czerwono zaznaczone zostały reklamy Google Adwords. To właśnie o nich mówimy.

2) Internauta klika w naszą reklamę i znajduje się w naszej stronie www/sklepie internetowym.

Prawda, że proste ?

Należy pamiętać, że…

Uzyskanie wysokich wyników wyszukiwania na wiele słów kluczowych w wynikach organicznych Google może zając nawet kilka miesięcy i wiązać się również z koniecznością przebudowania strony internetowej (optymalizacja pod wyszukiwarki). Tą formą zajmuje się tzw. "pozycjonowanie".

Google Adwords skierowany jest do grupy przedsiębiorców, którzy:

  • chcą pojawiać się w czołówce wyników wyszukiwania Google natychmiast
  • prowadzą akcje promocyjne i chcą dotrzeć do jak największego grona odbiorców
  • wprowadzają do swojej oferty nowy produkt/ ofertę/ usługę i chcą ją rozreklamować
  • chcą reklamować się na popularnych serwisach ale kontrolować koszty tej reklamy
  • chcą reklamować się w konkretne dni i godziny
  • szukają nowych źródeł zwiększenia obrotów swojego przedsiębiorstwa

Możliwości Adwords

  • kierowanie internautów w dowolne miejsce w naszym portalu na konkretne frazy, np. na frazę „amortyzatory kayaba” kierujemy na podstronę serwisu, która nawiązuje do frazy natomiast na słowo kluczowe „sprężyny zawieszenia” internauta trafia w inne miejsce naszej witryny,
  • preferencja pozycji. Adwords daje możliwość ustalenia, że np. nasze reklamy mogą być wyświetlane najdalej na 3 pozycji licząc od góry,
  • ustalanie maksymalnej stawki za kliknięcie na dane słowo kluczowe,
  • wyświetlanie reklam w określonych porach dnia i godzinach (konfigurowalny kalendarz).

Ciekawostka

Reklamy, które charakteryzują się wysokim wskaźnikiem CTR ( wskaźnik wylicza się wg wzoru: liczba kliknięć / liczba wyświetleń *100%) są przez Google premiowane i pokazują się w kolorowej ramce nad wynikami organicznymi.

Na taki „bonus” załapują się reklamy, których CTR przekracza 1,5%.

adwords - przykład zastosowania dla frazy "koło dwumasowe"

Promowana przez naszą firmę fraza o wysokim wskaźniku CTR - wyświetlana nad głownymi wynikami wyszukiwania (www.sklepzczesciami.pl)

Dodatkowe opcje Adwords

Od niedawna Adwords umożliwia rozszerzanie ilości linków w reklamie. Jest to możliwe tylko wtedy gdy na dane słowo kluczowe osiągamy wyższy CTR niż konkurencja.

Jest to bardzo potężne narzędzie ponieważ reklamując np. produkty konkretnego producenta w danej reklamie możemy umieścić informację o konkursach i promocjach.

Internauta ma możliwość kliknięcia w dodatkowe linki w reklamie lub w samą reklamę - trafia w różne miejsca, ale jest tego świadomy.

Marketing i reklama wpleciona w Adwords zdecydowanie zwiększa ilość kliknięć a tym samym ruch na promowanej stronie www. Znowu można wyprzedzić konkurencję.

wanny dla niepełnosprawnych - kampania adwords
Przygotowana przez naszą firmę kampania na frazę "wanny dla niepełnosprawnych" - wysoki CTR pozwala na wyświetlenie w jednej reklamie większej liczby słów kluczowych, prowadzaących do innych podstron w serwisie Klienta.

Marketing lokalny

Kampania Arwords pozwala na kierowanie reklam na dowolny rejon geograficzny oraz podpięcie pod Adwords mapy i adresów sklepów / biur firmy klienta.

Czy to się w ogóle opłaca ?

Jeśli promowany sklep internetowy/stron www jest zintegrowany z Google Analytics (darmowa aplikacja do zbierania danych i analizy ruchu na stronie www) otrzymuje się opcję przeglądania dokładnych statystyk Adwords.

Można dowiedzieć się o:

  • średnim czasie pobytu internautów na stronie dla konkretnego słowa kluczowego
  • w jakich godzinach jest największy ruch
  • w jakich godzinach dochodzi do sprzedaży z Adwords (jeśli prowadzimy sklep internetowy)
  • ile osób z Adwords trafia na naszą stronę i jaki % odwiedzin stanowi Google Adwords

Adwords umożliwia śledzenie konwersji. W dużym uproszczeniu można sprawdzić ile osób dokonało zakupu w sklepie internetowym lub odwiedziło konkretną stronę www.

Cały zabieg opiera się o pliki cookies i kod konwersji, który należy wkleić w kod html promowanego sklepu internetowego.

No dobrze, ale ile to kosztuje ?

Budżet kampanii ustalany jest indywidualnie z uwagi na wiele czynników takich jak:

  • konkurencyjność fraz (jak drogie są słowa kluczowe na, które Klient chce pozycjonować)
  • ilość słów kluczowych
  • ilość grup reklamowych i kampanii
  • preferencję pozycji (im wyżej ma być strona w wynikach wyszukiwania, tym drożej - niemniej w praktyce nie warto reklamować się na dalszej preferencji niż 1-4).

W ramach budżetu wchodzą koszty rzeczywiste Google i koszty firmy prowadzącej kampanię.

Tak, chcę spróbować !

Gratulujemy podjęcia rozsądnej decyzji.

Jak to wygląda z naszej strony:

  • zapoznajemy się z branżą i konkurencją
  • opracowujemy z Klientem listę słów kluczowych
  • spotykamy się z Klientem
  • odpowiadamy na pytania związane z Adwords
  • poznajemy profil działalności Firmy, główne cele często opracowywujemy również z Klientem listę słów kluczowych bądź zapoznajemy się z już przygotowanym zestawem fraz obowiązkowych
  • podsuwamy propozycje reklam (m.in. dodatkowych) jeśli nowo poznane fakty o firmie w naszym odczuciu i doświadczeniu mogą zaowocować sukcesem firmy a nie zostały ujęte podczas wstępnych rozmów.
  • po spotkaniu opracowujemy strategię działania i przesyłam ją Klientowi
  • uruchamiamy kampanię
  • śledzimy i analizujemy statystyki Google Analytics, optymalizujemy kampanię
  • na bieżąco informujemy o konieczności zasilenia konta Google Adwords (lub zasilamy je za Klienta, refakturując później zasilania, wg ustaleń budżetu na reklamę)
  • przesyłamy miesięczne raporty Google Analytics

Dlaczego warto podjąć współpracę akurat z nami ?

Nie stosujemy nieuczciwych technik marketingowych proponując rozliczanie wg. określonej stawki za każde kliknięcie. Firmy, które w tej sposób rozliczają się z Klientem często pozycjonują strony na tzw. „długi ogon” czyli wielowyrazowe frazy, które zasadniczo są „tanie” i w łatwy sposób można osiągnąć wysokie wyniki przy niskich nakładach finansowych - niemniej dla Klienta nie przynosi to często dużego skutku.

Udostępniamy statystyki Google Analytics zakładka Adwords i przedstawiamy komentarze do wyników i zestawień

Klient jest informowany na bieżąco o stanie kampanii, podjętych działaniach i naszych spostrzeżeniach - przedstawiamy strategię i schemat kampanii.

Klient w trakcie współpracy ma poczucie świadomości podejmowanych przez nas działań i doskonale wie za co płaci.

Reklama Adwords ma przynosić Klientowi zysk (bezpośrednio np. sprzedaż w sklepie internetowym, lub pośrednio, np. poprzez większą rozpoznawalność marki lub kierowanie na stronę z opisem usług) - my to wiemy - dlatego jesteśmy dobrzy w realizowaniu potrzeb naszych Klientów.

 

Zapraszamy do zapytania o naszą ofertę w zakresie kampanii AdWords