Tu jesteś:

Blog firmowy Trustnet

Na co należy zwrócić uwagę zlecajac pozycjonowania strony internetowej? Jak nie zrobić podstawowego błędu ?

Wiele firm, mających już stronę internetowa, dochodzi po jakimś czasie do wniosku, że tak naprawdę na ich stronę internetową nikt nie wchodzi.  Zatem również wpływ ich strony na sprzedaż i prowadzenie biznesu jest znikomy. A przecież miało być tak pięknie i strona internetowa miała powodować zwiększenie przychodów. Firmy te dochodzą do wniosku, że trzeba zacząć się pozycjonować, żeby inni znaleźli stronę w wyszukiwarce.

Procedura pozycjonowania jest prosta: znajdujemy agencje oferującą pozycjonowanie. Ustalamy po jakich frazach nasza strona ma być znajdowała w Google. I w zasadzie to wszystko. Resztą zajmuje się agencja, rozliczajac się najczęściej na podstawie efektu, czyli tego, które z wybranych przez klienta słów znalazły się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Niby powinno być super. Sprzedaż ma rosnąć. A często nadal tak nie jest. Przecież „wejścia na stronę” są. Czemu tak się dzieje? Bo błąd był popełniony już na samym początku. Wszystko zależy od tego, CO pozycjonujemy …

Z naszego doświadczenia:

Bardzo często zgłaszają się do nas klienci którzy „maja już stronę www”. Szybki rzut oka – ta strona to jest „potworek”. Wygląd sprzed dobrych kilku lat, paskudna kolorystyka. I tragiczna funkcjonalność.

Przysłowie mówi, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Tak samo jest ze stronami internetowymi. Pozycjonowanie nie ma sensu, gdy linki trafiają na zła stronę. Klienci na nią wejdą … i natychmiast wyjdą. Efekt biznesowy jest zerowy, a pieniądze na pozycjonowanie są wyrzucone w błoto.

Zatem – decydując się na pozycjonowanie – należy się zastanowić, czy przed pozycjonowaniem nie należałoby odświeżyć wyglądu strony. Aby po zrealizowaniu celu pozycjonerskiego, jakim jest trafienie odwiedzającego na stronę, ten odwiedzający miał na tyle dobre wrażenie, żeby pomyślał o zakupie oferowanych towarów lub usług.

Pozycjonowaniu marnych stron internetowych mówimy stanowcze nie! To naszym zdaniem jest bez sensu. I poważna i odpowiedzialna agencja pozycjonerska powinna zawsze powiedzieć o tym klientowi, zanim wyda bezsensownie swoje pieniądze.

Autor: 2 września 2013