Tu jesteś:

Blog firmowy Trustnet

Pingwin 3.0, czyli jak Google rozruszał pozycjonerów

Pingwin 3.0Dla branży SEO niepozorny ptak morski w ostatnich dniach kojarzy się już tylko z nadgodzinami w swoich biurach. Google pozbawił pozycjonerów weekendu, a wielu właścicielom stron zapewnił inną pozycje w wyszukiwarce niż poprzedniego dnia. Wszystko przez aktualizację Pingwina do wersji 3.0 – jednego z algorytmów wykorzystywanych przez Google w procesach wyszukiwania. Skupia się na jakości linków prowadzących do witryny. Przez najbliższe dwa tygodnie sytuacja będzie ulegać nieregularnym zmianom. Pierwsze statystyki mówią o przetasowaniu polskich wyników wyszukiwania o prawie 20%.

Sytuacja dotyczy domen pozycjonowanych przez przekierowanie 301, którym towarzyszy duża ilość nienaturalnych linków i zbyt małe zróżnicowanie w anchor linkach. Odwrotna sprawa z pozycjami adresów z przekierowania 301, gdzie podczas pozycjonowania korzystano z metody odzyskiwania linków. Jeszcze lepiej w wynikach wyszukiwania mają się domeny niekorzystające z niskiego kontentu linków zewnętrznych (inbound links). W trakcie pozycjonowania odrzuciły katalogi, słabej jakości blogi i fora internetowe. Ich miejsce zajęły media społecznościowe i własne publikacje.

Parafrazując – „Jak żyć, Panie SEO’owcu?”. Google podpowiada techniki zgodne z White Hat SEO, które w skrócie polegają na:
– czystym kodzie strony,
– unikalnej treści strony,
– umiarkowanym korzystaniu ze słów kluczowych w treści,
– odpowiedniej strukturze linków zewnętrznych i wewnętrznych,
– stała aktualizacja strony o wartościowe treści,
– Blended Search (dodatkowe elementy w wynikach wyszukiwania np. Google Grafika, YouTube, inne usługi Google)

Pierwsze wnioski po przejściu Pingwina? Wina jest niekoniecznie po stronie agencji SEO. Nadchodzą zmiany w budżetach na pozycjonowanie, a odpowiedź „Nastąpiła zmiana w algorytmie wyszukiwania” nie będzie próbą zwiększania kosztów w zawartych umowach. Optymalizacja i jeszcze raz optymalizacja.

Wygrani w Pingwina, czyli które domeny zyskały najwięcej na aktualizacji –

(Źródło: searchmetrics.com)

Wygranie w Pingwina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przegrani w Pingwina, czyli które domeny straciły najwięcej na aktualizacji –

(Źródło: searchmetrics.com)

Przegrani w Pingwina

Autor: 23 października 2014