Tu jesteś:

Blog firmowy Trustnet

Twoja strona stoi w miejscu? Poznaj 6 prawdopodobnych przyczyn

Winning Internet zmienia się w błyskawicznym tempie. Wczorajsze trendy następnego dnia stają już nieaktualne. Jak przedstawić potęgę globalnej sieci? Wyobraźmy sobie, że w przeciętną środę wysyłanych jest 170 mld maili, a w ciągu całego dnia Google obsługuje ponad 3 mld zapytań od prawie 3 mld osób podłączonych do internetu. W samej Polsce jest już ponad 25 mln internautów. Sama ilość stron internetowych w 2014 roku przekroczyła okrągły miliard.

W Internecie chcą być wszyscy. Masz wrażenie, że Twoja strona zniknęła w tym tłumie? Jeśli wiesz, że Twoja strona stoi w miejscu, prawdopodobnie jedną z przyczyn opisujemy poniżej.

Zapomniałeś o celu

Cofnij się pamięcią do czasów, w których zdecydowałeś się posiadać własną stronę internetową. Jaki przyświecał Tobie wówczas cel? Na pewno musiał to być lepszy powód, niż fakt, że wszyscy pozostali mieli już swoje miejsce w internecie. Zanim zdecydowałeś się podpisać umowę z firmą internetową na budowę Twojego serwisu, prawdopodobnie odpowiedziałeś sobie na standardowe pytania o powód jego powstawania. Przypomnij sobie odpowiedzi na dawne pytania. Do kogo kierujesz stronę? Kto będzie ją odwiedzał? Co chcesz przekazać odwiedzającym poprzez stronę internetową? W jaki sposób trafią do Ciebie internauci? Jaką właściwie funkcję ma pełnić Twoja strona?

Jeśli nie pamiętasz odpowiedzi, albo mogło się zdarzyć, że nie postawiłeś przed sobą takich pytań, to nadarza się świetna okazja do ponownego przepytania. Nowe odpowiedzi staną się impulsem do zmian na Twojej stronie. Inaczej skonstruowane pytania mogą przenieść Twoja stronę na zupełnie inne tory. Czy Twoja strona ma sprawić, że Twoja działalność będzie wiarygodna? Czy naprawdę ma się ograniczać wyłącznie do przedstawienia katalogu produktów i usług? Może ma zwiększać Twoją sprzedaż lub zdobywać nowych klientów? Każda odpowiedź przybliży się do celu, który chcesz osiągnąć poprzez własną obecność w internecie.

Wygląd ma znaczenie

Pamiętaj, że atrakcyjna graficznie strona będzie bardziej przyjazna dla internautów. Interesująco przedstawiona treść zostanie lepiej odebrana i zapamiętana. Twoja strona mówi bardzo wiele o Twoim wizerunku. Nie zaniedbuj designu na stronie i wyprzedź konkurencję intrygującą wizualizacją. Layout strony staraj się widzieć od strony odwiedzających. Projekt, który podoba się Tobie, niekoniecznie będzie pasował wszystkim pozostałym. O nieudanym projekcie graficznym nikt Cię nie powiadomi. Ludzie po prostu nie będą odwiedzać Twojej strony lub w szybkim tempie będą ją opuszczać.

Zaufaj grafikom, który mają bogate portfolio stron internetowych. Działaj długookresowo – internet nigdy nie stoi w miejscu. Stosuj internetowe standardy. Nie przeładowuj strony treścią – podkreślaj rzeczy, na które chcesz zwrócić uwagę swoich odwiedzających. Zadbaj o czytelność strony i łatwość nawigacji po niej. Nie ukrywaj się – podkreśl metody kontaktu z Tobą. Monitoruj swoją stronę. Jest wiele narzędzi, które pozwalają śledzić ruch na Twojej strony. Najpopularniejszym z nich i całkowicie darmowym jest Google Analytics.

Wyróżniaj się

Bardzo prawdopodobne, że osoba, która trafiła na Twoją stronę, ma już za sobą wizyty na stronach Twojej konkurencji. Tylko od Ciebie zależy, czy Twoja strona zostanie uznana za jedną z wielu. Daj się zapamiętać swoim odwiedzającym. Spraw, by internauta wyrobił sobie indywidualny obraz Twojej firmy. Nie powtarzaj ogólnie przyjętych haseł. Sukcesy podawaj na konkretnych przykładach. Nie ukrywaj statystyk. Udowodnij, że to naprawdę Twoich usług potrzebuje zainteresowana osoba.

Bądź mobilny

Urządzenia mobilne generują już ponad 60% ruchu internetowego. Jak wygląda to w Twoim przypadku? Sposoby korzystania z Internetu przez cały czas ulegają zmianom. Dziś Internet mamy w swoich smartfonach i tabletach. Spraw, by Twoi Klienci mogli znaleźć się na Twojej stronie z każdego miejsca i o każdej porze.

Responsywna strona internetowa to więcej, niż nowy trend. Coraz więcej firm z całego świata decyduje się na  inteligentne dopasowywanie strony do urządzenia, na którym jest wyświetlana.   Strona responsywna nie ogranicza pod względem urządzeń dysponowanych przez Klienta. Zyskujesz pewność, że wszyscy zobaczą kompleksową wersję strony. Twoja firma zyska nie tylko wizerunkowo. Zatrzyma Klienta i przekona do Twoich usług.

Arrow in hand

Nie testuj cierpliwości internautów

Internauci to bardzo niecierpliwi ludzie. Jeśli strona ładuje się zbyt długo, po prostu zrezygnują z jej odwiedzin. Jeśli Twoja strona jest przeładowana graficznymi ozdobnikami, również w szybkim tempie oddalą się od Twojej witryny. Jeśli stracą na niej zbyt dużo transferu z pakietu mobilnych danych, szybko ją zamkną.

Zaufaj specjalistom w projektowaniu stron internetowych. Optymalizacja witryn to klucz do sprawnego działania Twojej strony. Pamiętaj, by korzystać ze sprawdzonego hostingu – lokalizacja i parametry serwerów mają autentyczne znaczenie. Nie dowiaduj się tego z chwilą wyświetlenia komunikatu „404” na Twojej stronie.

Pokaż się internautom

Przyjęło się uważać, że jeśli nie dajesz się odnaleźć w internecie, to prawdopodobnie nie istniejesz. Problem w tym, że umieszczenie własnej strony internetowej w globalnej sieci jest ledwo początkiem jej istnienia w wirtualnym świecie. Prawidłowa wersja hasła brzmi: Jeśli nie dajesz się odnaleźć na pierwszej stronie wyników w Google, to nie istniejesz!
Statystyki są jednoznaczne – 10 pierwszych pozycji jest kluczowe dla ponad 80% internautów. Pozwól odnaleźć się na pierwszej stronie. Zleć profesjonalną kampanię pozycjonującą i nie daj Twojej stronie zniknąć w tłumie.

Autor: 5 sierpnia 2015