Tu jesteś:

Blog firmowy Trustnet

Twoje rozwiązania – nasze dostosowanie

Dostosowanie

Większość internetowych firm, które zajmują się projektowaniem i wdrażaniem sklepów internetowych kieruje swoje oferty do osób, które kontakt z branżą e-commerce dopiero zaczynają. Debiutanci znajdą na stronach cenniki kompleksowego postawienia sklepu od zera, wystarczy tylko się zgłosić, by w odpowiedzi uzyskać wycenioną listę koniecznych prac z zapewnieniem o pełnej „indywidualności” sklepu. Klient poza ogólnymi wytycznymi wobec funkcjonalności i przelewem zaliczki może się ograniczyć już tylko do cierpliwości w oczekiwaniu na odbiór gotowego sklepu.

Z kolei mniejszą czcionką lub w innej zakładce odnaleźć można propozycje wdrożenia rozwiązań klienta. Nie jest to dział równie dochodowy, co budowa od „fundamentów”, w której można zaimplementować firmowe rozwiązania, a dodatkowo wiąże się z większymi wymaganiami. Wystarczy jednak lekko zmienić podejście, by wymagającego klienta traktować jako osobę z jasno określonymi potrzebami. Paradoksem jest, że wówczas współpraca oparta na konkretnych założeniach określonych przez jedną stronę bywa łatwiejszą, niż ma to miejsce w sytuacji, gdy zgłasza się osoba z luźnymi propozycjami.

Klient w oparciu o dotychczasowe doświadczenia w rozmowach organizacyjnych może sobie pozwolić na rzeczowy opis potrzebnych funkcjonalności. W większości przypadków chodzi o sytuacje związane z rozwojem sklepu. Nieoczywista prawda jest taka, że w momencie, gdy właściciel zauważa ograniczenia swojego dotychczasowego sklepu, to znak, że jego biznes po prostu się rozwija. Jest to znakomita okazja, by zamiast cięcia kosztów działalności, nie przegapić szansy i wykorzystać okazję do rozwoju, która w dłuższej perspektywie przyniesie same korzyści.

Jak to wygląda w praktyce?

Klient przez dłuższy czas wykorzystywał prosty system sklepu on-line. Mogą to być zarówno płatne wersje (np. Shoper lub Sote) lub oparte na wolnej licencji, jak m.in PrestaShop. Bezproblemowe działanie w codziennym prowadzeniu sklepu wystarczało do chwili, gdy biznes zaczął się rozwijać, a coraz większa ilość asortymentu skutkowała wzrastająca ilością zamówień. Poprzednie rozwiązania przestały wystarczać, będąc ograniczeniem w dalszej ekspansji. Dla właściciela nadszedł czas na nowy krok – budowa profesjonalnego sklepu internetowego. W kontakcie z nami od początku wiedział, jakich funkcjonalności będzie potrzebował oraz jakie nowe rozwiązania powinny się znaleźć w odnowionej wersji sklepu. Zdecydował się na realizacje „od zera” przy kompleksowo wypisanych założeniach.

Podobna sytuacja wyjściowa. Klient przez dłuższy czas wykorzystywał prosty system sklepu on-line. Mogą to być zarówno płatne wersje (np. Shoper) lub oparte na wolnej licencji jak PrestaShop. Dotychczasowe oprogramowanie sprawdzało się bez zarzutu, a sam sklep nie potrzebował pełnej przebudowy. Do czasu jednak, gdy właściciel zauważył, że konieczne byłoby wdrożenie modułu, którego brakuje w podstawowej wersji systemu sklepowego. W dłuższej perspektywie taka niedogodność mogła skutkować pewnymi ograniczeniami w handlu. Przy zgłoszeniu się do nas z konkretnym opisem modułu jesteśmy w stanie zaproponować kompleksowe wdrożenie sklepu, opartego na naszym autorskim systemie, gdzie potrzebna funkcjonalność byłaby już na starcie.

Jeśli masz gotowe rozwiązanie, a chciałbyś mieć je w pełni dostosowane do własnego sklepu internetowego, zgłoś się do naszych koordynatorów projektów.

Autor: 15 czerwca 2015