Czy jest Adwords i dlaczego warto przyjrzeć mu się bliżej ?
Nowa strona internetowa lub ta, która nie jest widoczna w Internecie może bardzo szybko przynosić zyski i być widoczna w Google.
Z pomocą przychodzi Google Adwords - płatna reklama w najpopularniejszej polskiej wyszukiwarce internetowej.
Google Adwords umożliwia pozycjonowanie serwisu/ portalu na dowolne słowa kluczowe, w wielu miejscach: samo Google i sieci partnerskie (portale i strony nawiązujące tematycznie do promowanej witryny www/sklepu internetowego).
Reklamy mogą być tekstowe lub graficzne.
1) wpisujemy w wyszukiwarce Google „wanny dla niepełnosprawnych”
Jak widać na zdjęciu poniżej pokazują się adresy stron /portali odpowiadające wpisanej przez nas frazie „zarządzanie i inżynieria produkcji”. Pod wpisaną frazą znajdują się zaindeksowane przez Google linki w wynikach organicznych.
Na czerwono zaznaczone zostały reklamy Google Adwords. To właśnie o nich mówimy.
2) Internauta klika w naszą reklamę i znajduje się w naszej stronie www/sklepie internetowym.
Prawda, że proste ?
Uzyskanie wysokich wyników wyszukiwania na wiele słów kluczowych w wynikach organicznych Google może zając nawet kilka miesięcy i wiązać się również z koniecznością przebudowania strony internetowej (optymalizacja pod wyszukiwarki). Tą formą zajmuje się tzw. "pozycjonowanie".
Google Adwords skierowany jest do grupy przedsiębiorców, którzy:
Reklamy, które charakteryzują się wysokim wskaźnikiem CTR ( wskaźnik wylicza się wg wzoru: liczba kliknięć / liczba wyświetleń *100%) są przez Google premiowane i pokazują się w kolorowej ramce nad wynikami organicznymi.
Na taki „bonus” załapują się reklamy, których CTR przekracza 1,5%.
Promowana przez naszą firmę fraza o wysokim wskaźniku CTR - wyświetlana nad głownymi wynikami wyszukiwania (www.sklepzczesciami.pl)
Od niedawna Adwords umożliwia rozszerzanie ilości linków w reklamie. Jest to możliwe tylko wtedy gdy na dane słowo kluczowe osiągamy wyższy CTR niż konkurencja.
Jest to bardzo potężne narzędzie ponieważ reklamując np. produkty konkretnego producenta w danej reklamie możemy umieścić informację o konkursach i promocjach.
Internauta ma możliwość kliknięcia w dodatkowe linki w reklamie lub w samą reklamę - trafia w różne miejsca, ale jest tego świadomy.
Marketing i reklama wpleciona w Adwords zdecydowanie zwiększa ilość kliknięć a tym samym ruch na promowanej stronie www. Znowu można wyprzedzić konkurencję.
Przygotowana przez naszą firmę kampania na frazę "wanny dla niepełnosprawnych" - wysoki CTR pozwala na wyświetlenie w jednej reklamie większej liczby słów kluczowych, prowadzaących do innych podstron w serwisie Klienta.
Kampania Arwords pozwala na kierowanie reklam na dowolny rejon geograficzny oraz podpięcie pod Adwords mapy i adresów sklepów / biur firmy klienta.
Jeśli promowany sklep internetowy/stron www jest zintegrowany z Google Analytics (darmowa aplikacja do zbierania danych i analizy ruchu na stronie www) otrzymuje się opcję przeglądania dokładnych statystyk Adwords.
Można dowiedzieć się o:
Adwords umożliwia śledzenie konwersji. W dużym uproszczeniu można sprawdzić ile osób dokonało zakupu w sklepie internetowym lub odwiedziło konkretną stronę www.
Cały zabieg opiera się o pliki cookies i kod konwersji, który należy wkleić w kod html promowanego sklepu internetowego.
Budżet kampanii ustalany jest indywidualnie z uwagi na wiele czynników takich jak:
W ramach budżetu wchodzą koszty rzeczywiste Google i koszty firmy prowadzącej kampanię.
Gratulujemy podjęcia rozsądnej decyzji.
Jak to wygląda z naszej strony:
Nie stosujemy nieuczciwych technik marketingowych proponując rozliczanie wg. określonej stawki za każde kliknięcie. Firmy, które w tej sposób rozliczają się z Klientem często pozycjonują strony na tzw. „długi ogon” czyli wielowyrazowe frazy, które zasadniczo są „tanie” i w łatwy sposób można osiągnąć wysokie wyniki przy niskich nakładach finansowych - niemniej dla Klienta nie przynosi to często dużego skutku.
Udostępniamy statystyki Google Analytics zakładka Adwords i przedstawiamy komentarze do wyników i zestawień
Klient jest informowany na bieżąco o stanie kampanii, podjętych działaniach i naszych spostrzeżeniach - przedstawiamy strategię i schemat kampanii.
Klient w trakcie współpracy ma poczucie świadomości podejmowanych przez nas działań i doskonale wie za co płaci.
Reklama Adwords ma przynosić Klientowi zysk (bezpośrednio np. sprzedaż w sklepie internetowym, lub pośrednio, np. poprzez większą rozpoznawalność marki lub kierowanie na stronę z opisem usług) - my to wiemy - dlatego jesteśmy dobrzy w realizowaniu potrzeb naszych Klientów.
Zapraszamy do zapytania o naszą ofertę w zakresie kampanii AdWords