Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych jest chyba najskuteczniejszą formą reklamy w internecie. Pozwala dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów, co niewątpliwie ma wpływ na wzrost przychodów ze strony internetowej.
Aktualnie ze względu na dominację wyszukiwarki Google zabiegi związane z pozycjonowaniem i optymalizacją ograniczają swoje działania głównie do tej wyszukiwarki.
Pozycjonowanie strony internetowej dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimization SEO) to zabiegi mające na celu osiągnięcie wysokiej pozycji pozycjonowanej strony w wynikach wyszukiwarek internetowych dla pozycjonowanych słów kluczowych.
Dla przykładu dla firmy remontowo-budowlanej odpowiednimi słowami były by: usługi remontowe, remonty lub gipsowanie. Pozycjonowanie w tym przypadku polega na umieszczeniu pozycjonowanej strony w wynikach wyszukiwania dla podanych powyżej słów w tzw. wynikach realnych – odzwierciedlających w sposób realny pozycję strony w wynikach wyszukiwarek – nie uzyskanych odpłatnie. Wzrasta tym samym liczba osób, które mogą odwiedzić naszą stronę, co doprowadza do zwiększenia sprzedaży.
Jednym z głównych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach
wyszukiwania pozycjonowanej strony, a także na czas po jakim istnieje
możliwość zaobserwowania wyników jest konkurencja. To, jak duża jest
liczba stron wyświetlających się dla konkretnego słowa kluczowego, czy
wyrażenia pozycjonowanego i czy te wyniki konkurencji także są skutkiem
zabiegów pozycjonujących. Przytoczoną powyżej firmę remontowo-budowlaną
jest znacznie trudniej pozycjonować dla słowa remonty, gdzie konkurencja
jest bardzo duża. Natomiast stronę firmy wchodzącej na rynek z nową i
unikalną nazwą marki samochodu pozycjonuje się się znacznie łatwiej z
powodu braku konkurencji. W przypadku poprawnie napisanej strony wręcz
pozycjonowała by się ona sama.
Kolejnym czynnikiem, którego nie da się pominąć są linki. Chodzi tu
liczbę odnośników prowadzących do naszej strony z innych stron
internetowych. Mają one ogromny wpływ na pozycję strony w
wyszukiwarkach. Ważna jest, nie tylko ich ilość, ale także jakość. Nie
wszystkie linki przyczyniają się do podnoszenia pozycji strony w
wyszukiwarkach, gdyż mechanizmy indeksujące stronę pomijają często te,
które pochodzą ze stron będących źródłem darmowych linków. Takie linki
są po prostu bezwartościowe, a czasem wręcz mogą zaszkodzić. Ogromną
rolę odgrywa tutaj stworzenie własnego zaplecza, własnej bazy linków,
która jest wykorzystywana do pozycjonowania stron. Nie każda firma może
sobie pozwolić na stworzenie takiego zaplecza ze względu na korzystanie z
rozbudowanych usług hostingowych. Korzystając z naszych usług można
mieć pewność efektywności podjętych działań ze względu na własny,
rozbudowany system tzw. zaplecza, w którym można umieszczać linki do
pozycjonowanej strony.
I wreszcie ostatnim czynnikiem, co wcale nie znaczy, że najmniej ważnym,
jest optymalizacja strony. Ważna jest treść jaką strona zawiera, jej
ilość i jakość, funkcjonalność i przejrzystość strony, budowa linków
wewnętrznych oraz odpowiednie meta tagi.
Czasu realizacji skutecznego pozycjonowania nie da się określić w sposób
jednoznaczny. Można go jedynie przewidzieć w oparciu o nasze
doświadczenie w podobnych projektach w przypadku firm, dla których taką
usługę już wykonywaliśmy. Standardowo podpisujemy umowę na uzgodniony
wcześniej, proponowany przez nas w oparciu o badanie rynku, okres czasu.
W tym okresie wykonujemy zabiegi pozycjonujące, za które płaci klient
dopiero wtedy, gdy przynoszą wyniki.
Możemy wykonać optymalizację istniejącej już strony lub wykonać nową,
zoptymalizowaną stronę, która w przypadku braku konkurencji będzie
pozycjonowała się "sama". Ale ponieważ lubimy wyzwania, podejmiemy się
każdego zadania. Można zlecić nam bardziej wymagające zadanie, a my, jak
pokazuje doświadczenie, na pewno mu sprostamy. Mamy własne, mocne
zaplecze na które nie mogą pozwolić sobie mniejsze firmy. Daje nam to
możliwość do umieszczenia mocnych linków do pozycjonowanych serwisów,
które wspomagają nasze działania. Nasze systemy są odporne na
zmieniające się algorytmy wyszukiwarek, a wszystko dlatego, że nie
oszukujemy wyszukiwarek, co prędzej czy później zostaje wychwycone, my
pomagamy im w znalezieniu i prawidłowemu indeksowaniu pozycjonowanych
stron.
o naszym doświadczeniu świadczą nasze referencje:
Treść znajdująca się na stronie musi być w odpowiedni sposób przygotowana. Ważna jest jej objętość i adekwatność do tematyki witryny. Nie można dopuścić do powielania zawartości tekstów na podstronach, co jest działaniem nieodpowiednim. Muszą w treści strony występować słowa kluczowe, odpowiednio dobrane, z którymi strona ma być kojarzona. Budowa strony musi być przejrzysta z odpowiednio ułożonymi elementami nawigacyjnymi jak menu, tak aby łatwiej się po niej poruszać i szybciej dotrzeć do szukanych informacji.
Dodatkowym parametrem mającym wpływ na prawidłowe dotarcie do zawartości witryny, zarówno dla użytkowników jak i dla wyszukiwarek, jest tzw. linkowanie wewnętrzne. Są to linki, które prowadzą ze strony głównej do wszystkich podstron. Od nich zależy jak łatwo możemy coś znaleźć na stronie. Ważne by ich budowa była czytelna i nieskomplikowana.