Aplikacje on-line

W dzisiejszym świecie coraz więcej oprogramowania przenosi się do internetu. Oprogramowanie powinno być dostępne dla wielu osób, z wielu miejsc. Dlatego coraz więcej programów, panelu zarządzania, paneli administracyjnych, kalendarzy, programów pocztowych itp. jest obecnie w sieci z dostępem on-line za pomocą przeglądarki internetowej.

Budujemy tego typu aplikacje dla naszych Klientów. 

Tworzymy panele administracyjne, panele zamówień dla przedstawicieli handlowych, sklepy internetowe, panele do zarządzania wieloma aspektami działalności firmy. Nie ma ograniczeń w tym, co można przenieść do internetu, ważne, żeby aplikacja, która będzie przeniesiona była:

  • bezpieczna - dostęp musi być szyfrowany, na stabilnym i bezpiecznym hostingu,
  • wygodna w dostępie - dostępna z dowolnego urządzenia stacjonarnego czy mobilnego,
  • wygodna w funkcjonalności - ma spełniać wszystkie wymogi podane przez klienta, bez zastanawiania się, "co trzeba kliknąć, żeby coś się stało".


Aplikacja to coś dużo więcej niż "strona internetowa". Często aplikacja nie ma nawet wersji prezentacyjnej, ale wyłącznie ekran logowania i panel "wewnętrzny". 


Poniżej przedstawiamy przykładowe aplikacje, które wykonywaliśmy. Jest to tylko wycinek naszych prac.

Rozkład jazdy autobusów MPK w Częstochowie

Aplikacja ma dwie części: część publiczną oraz panel zarządzania. Dane pobierane są z zewnętrznego źródła.

System rozkładów komunikacji miejskiej na stronie Urzędu Miasta Częstochowy (www.czestochowa.pl) to aplikacja on-line, która odbiera dane przygotowane w Biurze Inżyniera Ruchu, przetwarza je i prezentuje w formie rozkładów jazdy na stronie internetowej.

System zintegrowany jest z zewnętrznym systemem tworzenia i zarządzania rozkładami oraz trasami komunikacji miejskiej w oparciu o integrację ze standardem Google GTFS.

System został wkomponowany do systemu zarządzania treścią  TrustCMS 3.0, umożliwia poszerzanie informacji związanych z trasami o dodatkowe opcje wykraczające poza standard GTFS. System umożliwia m.in. dodawanie opisów do tras tymczasowych, integrację z systemem aktualności na stronie www i obsługę wielu wariantów tras dla poszczególnych dni. 

Panel zarządzania hostingiem

Specjalistyczny panel zarządzania hostingiem obsługującym klientów firmy. System składa się z trzech części:

część publiczna - transakcyjna strona internetowa w wielu językach, z obsługą walut,

część administracyjna - panel abonenta dla klientów, w wielu językach, umożliwiający zarządzanie własnymi usługami i płatnościami,

część administracyjna - panel administratorów systemu, do zarządzania całym systemem hostingowym.

Aplikacja on-line obejmuje wszystkie aspekty funkcjonowania hostingu: od zakładania kont hostingowych w części publicznej strony www, integracją z API dostawców (również integracji o wysokim stopniu skomplikowania jak z NASK przy użyciu protokołu EPP), aż po wystawienie faktur sprzedażowych i eksport danych księgowych zarówno do biura rachunkowego, jak i do rozliczeń procedury unijnej MOSS.

Cały system jest wielojęzyczny, z możliwością dodawania kolejnych wersji językowych.

System jest w pełni zintegrowany z systemem API cPanel/WHM.

System obsługuje płatności w walutach zarówno PLN jak i EURO oraz HRK (chorwackie kuny). Płatności działają w oparciu zarówno o płatności online (PayPro S.A. i PayPal) ale też jako pobieranie raportów bankowych w formacie MT940 wraz z automatycznym rozksięgowywaniem wpłat klientów.

System ma wiele modułów, każdy w wielu językach, do zarządzania serwerami fizycznymi, opiniami klientów, wysyłką powiadomień e-mail, wysyłką powiadomień sms, mailingów.

Całość aplikacji działa w trybie klient-serwer, gdzie obie części są od siebie całkowicie oddzielone i komunikują się po API wewnętrznym. 

Panel zarządzania dla firmy transportowej

Wewnętrzny system zarządzania wieloma aspektami w firmie autobusowej: 

  • bieżące przydzielanie konkretnego autobusu do konkretnych kursów
  • bieżące przydzielanie kierowców do kursów (z automatycznym uwzględnieniem kontroli czasu pracy kierowców zgodnie z przepisami),
  • pilnowanie terminów badań lekarskich pracowników,
  • pilnowanie terminów wygasania uprawnień pracowników,
  • pilnowanie terminów badań technicznych pojazdów,
  • podsumowania rezerwacji biletów, które są wykonywane w części sprzedażowej strony www,
  • podsumowania długości kursów, statystyki spalania paliwa przez autobusy i wiele innych.


Rezerwacja na stronie internetowej może być wykonywana przez klientów indywidualnych (uwzględniając zaawansowane systemy zniżek, przeliczanie walut, zniżki za polecenia usług, gratisy dla klientów ), ale również przez biura podróży, które mają własne warunki rezerwacji.

System połączony jest online z tabletami kierowców autobusów, na których widzą oni listę pasażerów, których wiozą, mogą zaznaczać ich obecność w kursie, przyjmować wpłaty i przesuwać na inne kursy.

Strona transakcyjna wykonana jest w 4 językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim, obsługuje wiele walut, a rezerwacja szyfrowana jest przez SSL. Płatności obsługiwane są w kilku niezależnych kanałach.

System posiada integrację i pobieranie list pasażerów w jednej z dużych linii lotniczych, dla których firma zapewnia transport na lotnisko.

Panel zarządzania reklamacjami sprzętu

Wewnętrzny system obsługi reklamacji powiązany z wcześniejszym wydawaniem towaru z magazynu. 

Klient posiada panel w sieci wewnętrznej firmy, w którym podczas wydawania z magazynu towarów do sprzedaży zczytuje z każdego pudełka kod kreskowy, który zapisywany jest w bazie danych. Klient może zarządzać numerami seryjnymi urządzeń, które sprzedaje. Każda sprzedaż zapisywana ma też datę wydania itp.

Na stronie internetowej klienta jest formularz, w którym klient, który kupił urządzenie może samodzielnie sprawdzić, wpisując numer seryjny urządzenia, jaka była data sprzedaży i czy urządzenie objęte jest np. gwarancją producenta. Sprawdzenie po numerze seryjnym miał też na celu weryfikację, czy urządzenie pochodzi z legalnego kanału dystrybucji.